Статті
Цикл статей до матеріалів посібника Працевлаштування ветеранів
Всі ми люди та не завжди можемо стримати власні емоції. Тож будь-хто може потрапити у конфліктну ситуацію на роботі. Особливо якщо ваша діяльність – це про постійний контакт з людьми, які можуть бути у складних обставинах.
Та важливо своєчасно та етично відреагувати на кризову ситуацію. Наводимо рекомендації, які полегшать перебіг конфлікту з клієнтом або клієнткою та допоможуть завершити його.
Як не варто поводитися з клієнтами у кризі
Радимо такий алгоритм дій під час конфлікту
1. Визначте стратегію поведінки, щоб оцінити, до чого схиляє вас клієнт/ка.
2. Якщо клієнт/ка провокує вас, вимагає від вас негайних дій — не панікуйте. Його або її емоції не до вас, а до ситуації.
3. Дайте клієнту/ці виговоритися, а потім проведіть з ним або нею відкритий діалог. Наприклад: конфлікт нам невигідний, бо ми з вами будемо працювати разом, тому пропоную обговорити, як ми можемо розв’язати проблему.
4. Визнайте свої помилки, що призвели до конфлікту, якщо такі були.
5. Спокійно та в м'якій формі висловіть побажання щодо поведінки чи дій клієнта/ки.
6. Обговоріть, якими будуть ваші дії щодо даної ситуації, та визначте, якими будуть дії клієнта/ки.
Якщо конфлікт все ж залишається невирішеним чи розмова не вдалася — не слід загострювати ситуацію. Запропонуйте клієнту або клієнтці повернутися до обговорення ситуації ще раз за 2-3 дні.
Нижче ми радимо, як працювати з клієнтами у різноманітних психоемоційних станах. Але пам'ятайте, що без медичної освіти ні ви, ні ваші колеги не можуть поставити точний діагноз і тим паче говорити про такі здогадки клієнту або клієнтці.
Клієнти з агресивною поведінкою
Клієнти з тривожно-депресивним станом
Клієнти у стані безпорадності (апатії)
Клієнти, які перебувають у стані зміненої свідомості
УВАГА! Подібні прояви можуть мати клієнти, які пережили черепно-мозкову чи інші травми. Тому важливо передусім переконатись, що людина перед вами має прояви саме зміненої свідомості.
Якщо у вас залишились питання щодо комунікації з ветеранами у кризових ситуаціях – звертайтеся за порадою до консультантів Ветеран Хабу за номером: 067 348 28 68.