Про дружню до ветеранів і ветеранок корпоративну культуру - Veteran Hub

Ми показуємо вам матеріали та статті для ролі Ветеран. Якщо ж ви родич ветерана або працедавець, то можете змінити вашу роль тут.

Про дружню до ветеранів і ветеранок корпоративну культуру

Армія, як і будь-яка організація, — це передусім люди. Між ними є певна взаємодія і спілкування, спільні цілі й цінності, що формують унікальну корпоративну культуру. Корпоративна культура властива як цивільним компаніям і організаціям, так і арміям. У цій статті ми розглянемо, що спільного є у цивільній і військовій корпоративних культурах. А також поділимося порадами, як покращити корпоративну культуру компанії, щоб зробити її дружньою до ветеранів і ветеранок. 

Під корпоративною культурою ми розуміємо набір принципів, за якими співробітники працюють та взаємодіють між собою, спілкуються та досягають спільних цілей. Це не лише певна етика, а передусім спільні переконання й цінності, відповідь на питання “Які ми?”. Найбільше корпоративну культуру визначає поведінка лідерів, що гуртують навколо себе команду. 

Таке визначення повністю відповідає військовій корпоративній культурі. Армії світу мають свій корпоративний дух — він є основою для міцної організаційної структури. Це норми поведінки й дисципліна, тип управління, культура спілкування і система комунікацій, етикет стосунків і традиції, усвідомлення своєї ролі. Як і в цивільному, у військовому середовищі високо цінуються лідерські якості й зразки лідерства, які мотивують інших військових також ставати лідерами, надихають через покоління і навіть сотні років.

Засадничими рисами військової корпоративної культури є спільні цінності й переконання: почуття обов’язку захищати державу, справедливість і моральність, свобода й гідність, довіра і повага, шана й честь у відносинах, згуртованість і побратимство, гордість за приналежність, відповідальність: дотримання слова й виконання взятих зобов’язань, готовність прийти на допомогу. Усі вони проявляються у вчинках, рішеннях, поведінці.

Коли ветерани й ветеранки постають перед пошуком цивільної роботи, корпоративна культура може мати для них вагоме значення. 

Щоб зробити процес найму, адаптації та вкорінення ветеранів і ветеранок у вашій компанії чи організації максимально комфортним для обох сторін, ви можете підсилити свою корпоративну культуру дружніми до ветеранів і ветеранок практиками і нововведеннями. Розповімо про них далі.

1

Інклюзивне середовище 
Почніть із того, щоб створити інклюзивне, дружнє середовище для працівників із різним досвідом. Це означає визнавати, цінувати та використовувати відмінності у досвіді й потенціалі. Можна внести відповідні зміни до загальної стратегії компанії або прийняти окрему політику рівності, поваги до різноманіття. Та головне, щоб усі в команді дотримувалися цих політик і цінностей у всіх аспектах роботи, починаючи з відбору і найму.

2

Рівні можливості розвитку
Надавайте ветеранам і ветеранкам такі ж можливості для розвитку, як і іншим  працівникам. Комунікуйте про це прозоро. На службі кар’єрний шлях для військових більш зрозумілий, є чітко визначені критерії і часові межі. Кар’єрний шлях у цивільному житті може виглядати для них більш заплутаним.  

● Одразу розкажіть про можливості кар’єрного розвитку: як перейти до іншого відділу чи зростати вертикально. Чітко й відкрито пропишіть критерії для підвищення: часові межі, очікувані результати; а також процедуру комунікації: до кого і в якій формі звертатися, як отримати фідбек. Найкраще розробити кар’єрні карти для різних посад — документ із поясненням, до якої посади можна дорости або в який відділ перейти.
● Проаналізуйте наявні навички та визначте, які потрібно розвинути для кар’єрного зростання, створіть можливості для їх опанування. Ви можете допомогти з перекладом військових компетенцій і навичок на цивільні, якщо у своєму резюме ветеран або ветеранка не зробили цього. Широкий перелік перекладених військових посад є у проєкті Veteran Hub “Військовий досвід у резюме”.
● Складіть із ветераном чи ветеранкою індивідуальний план розвитку за звичною вам цивільною схемою: окресліть ключові компетенції, цілі на найближчий період, завдання, навчання, умови підвищення. 
● Домовтеся про регулярні one-to-one зустрічі, на яких обговорюватимете прогрес, розвинені навички та складнощі, що виникли у процесі, даватимете чіткий зворотний зв’язок і поради до виконання робочих завдань.


3

Освітні заходи
Якщо у вас є навчальні програми чи стажування, забезпечте в них місця для ветеранів і ветеранок. Вони є серед найкращих форматів входження ексвійськових у цивільну професію, де можна перекваліфікуватися, набути потрібного досвіду.

Формати можуть бути різні: тренінги, майстеркласи, курси підвищення кваліфікації, ротації посад. Зазначте, на яких умовах і як часто можна пройти певне навчання. Ви також можете співпрацювати з іншими організаціями чи освітніми закладами, що організовують програми для ветеранів і ветеранок. Вони є у рамках Програми реінтеграції ветеранів IREX, серед проєктів Ветеран Хаб.

Освітні заходи також потрібно проводити для команди, керівників і менеджерів щодо взаємодії з різними людьми, зокрема з ветеранами і ветеранками. 

4

Відкрита комунікація
Проводьте відкриту, доступну комунікацію. Наприклад, політику відкритих дверей, коли кожен, зокрема ветеран чи ветеранка, може прийти із запитаннями чи проблемами. Так ви створите безпечний простір для роботи і розвитку, знатимете потреби команди.

5

Менторство
Людям з військовим досвідом важливо, щоби поруч були ті, хто мають схожу життєву позицію і досвід, це їх об’єднує. І хто підтримає: підкаже всі оргмоменти й нюанси корпоративної культури, допоможе розібратися в обов’язках, діяльності й структурі компанії. На роль ментора для ветерана чи ветеранки найкраще підійде людина з військовим досвідом. Якщо у вас уже працюють ексвійськові, у перші дні роботи познайомте ветерана чи ветеранку з ними. Також запитайте у майбутнього ментора про його згоду. Ментор повинен мати відповідну мотивацію, компетенції наставництва, авторитет у колективі. Якщо ви обираєте ментором людину без військового досвіду — переконайтеся, що в неї немає упереджень щодо нього.

6

Піклування про близьких ветеранів і ветеранок
Допомога з житлом за кордоном, роботою чи збором коштів — підтримка родини ветеранів і ветеранок сформує хороше враження про компанію. Ви можете:

● Запровадити практику найму подружжя військових, залучаючи цінні таланти. 
● Забезпечити гнучкий графік і формат роботи, що дозволить ветеранам і ветеранкам знайти баланс між особистим і професійним.
● Запускати соціальні проєкти для підтримки родин військових. Це можна робити у співпраці з відповідними організаціями, залучати ветеранські родини.
● Надавати корпоративні знижки ветеранам і їхнім сім’ям на продукцію чи послуги компанії. І від імені компанії відзначити час і внесок на військовій службі. 

7

Розвиток корпоративного ком’юніті 
Ветеранам і ветеранкам простіше адаптуватися до цивільного життя і корпоративного світу, коли навколо є спільнота зі схожими цінностями, і необов’язково з військовим досвідом. Проводьте неформальні заходи, які допоможуть більше спілкуватися з колегами: соціальні, родинні події в офісі тощо.

8

півпраця з ветеранською спільнотою
Щоб краще розуміти військову культуру та залучати ветеранів на роботу, ви можете розширити співпрацю з профільними організаціями і ветеранською спільнотою. Як-от, з Veteran Hub, Просторами ++ Ветеран Хабу, «Центром зайнятості вільних людей», ГО «Дім Ветерана», Державним центром зайнятості, Міністерством у справах ветеранів. Повідомте їм, що ви готові до найму ветеранів та розглядаєте таких кандидатів. 

Зрештою, створити дружнє середовище допоможуть прості речі: 
● Повісьте в офісі прапор України. Для ветеранів і ветеранок це символ гордості за службу своїй країні. 
● Дякуйте за службу. У приватній комунікації чи на робочих зустрічах, на сторінках компанії. Ви можете дякувати загалом усім захисникам і захисницям України і безпосередньо ексвійськовим колегам. Висловлення подяки дозволяє їм усвідомити, що їх бачать і цінують.

Зробивши свою компанію дружньою, ви допоможете ветеранам і ветеранкам швидше  розкрити свій потенціал у цивільному житті.

Подзвонити нам