Простір Ветеран Хабу: як він облаштований і чому це має значення - Veteran Hub

Ми показуємо вам матеріали та статті для ролі Ветеран. Якщо ж ви родич ветерана або працедавець, то можете змінити вашу роль тут.

Простір Ветеран Хабу: як він облаштований і чому це має значення

У 2018 році, коли Ветеран Хаб лише відчинив двері свого першого простору, ветерани й ветеранки отримували послуги в установах радянського зразка, де ні сервіс, ні сам простір не давали відчуття комфорту. Ветеранам і ветеранкам часом буває психологічно важко прийти в простір, де надають послуги, і попросити про підтримку. Нерозуміння, куди й до кого звернутися, а також старі приміщення без належної організації простору лише позбавляють ветеранів та ветеранок бажання скористатися послугами. 

Хоч приміщення — це лише інструмент, а не ціль, ми хочемо, аби ветерани й ветеранки, які приходять в Хаб, відчували, що наш простір зроблений для них. Нам важливо, аби кожному й кожній було зручно та комфортно — тож ми маємо низку базових принципів, за якими влаштовуємо свої простори. 

Доступність і захищеність

Вивчаючи міжнародний досвід улаштування просторів для ветеранів і ветеранок, команда Ветеран Хабу виокремила інсайти, випрацювані в Данії. Частину з них ми застосовуємо у своїх просторах. Так, важливим чинником є відсутність бар’єрів на вході, аби та людина, яка вагалася, чи відвідати простір, не мала видимої перешкоди — а отже, й причини для сумнівів. Для данських колег помічними стали автоматичні розсувні двері — у нашому просторі в Києві це ліфт, який відкривається одразу в просторі.

Інша принципово важлива річ — улаштувати приміщення так, аби в ньому можна було самостійно орієнтуватися й користуватись меблями та речами. Це дасть людині змогу відчувати себе суб’єктом у цьому просторі та бути свідомою свого контролю над ситуацією. Ми застосували цей принцип декількома способами. Насамперед у реєстраційній зоні нашого простору є схема приміщення, що дозволяє «вивчити периметр», зокрема дізнавшись, де розташовані евакуаційні виходи. Втім, клієнт або клієнтка легко зорієнтується у просторі, навіть не бачивши його схеми, адже різні приміщення, зокрема лекторій, консультаційні та робочі кімнати, кухня і туалет мають відповідні підписи на дверях. Полиці, на яких стоїть кухонне начиння, також підписані: якщо хтось із гостей захоче зробити собі напої, вони знатимуть, що перед ними гостьові чашки, якими можна користуватися.

Простір Ветеран Хабу має зони: 

  • Реєстрації відвідувачів;
  • надання послуг; 
  • вільного спілкування; 
  • безпечного перебування дітей різного віку; 
  • роботи команди організації; 
  • проведення публічних подій; 
  • індивідуальних консультацій;  
  • догляду за тваринами.

Тут діє принцип взаємозв’язку між локаціями: усі приміщення та зони простору логічно пов’язані та доповнюють одна одну. Їх наповнення формують люди, а вся діяльність безперешкодно перетікає з однієї частини простору в іншу. До того ж кожен і кожна можуть забронювати для себе ту чи іншу зону на визначений час, аби попрацювати там.

Аби ветерани й ветеранки почувалися впевнено та захищено, наші приміщення легко проглядаються, а місця для сидіння розташовані так, аби люди не сиділи спиною до відкритого простору. Також кожен і кожна самі можуть обрати, де їм зручніше сісти.

Цей принцип працює і під час консультацій: клієнт або клієнтка має бути в найбільш захищеній позиції. І це стосується не лише того, де і як вони сидять, але й того, що у будь-який момент вони мають можливість безперешкодно залишити консультацію. Інший аспект доступності та зрозумілості — те, що консультантів та консультанток простору має бути легко ідентифікувати за футболками з айдентикою. Така уніформа не лише показує, що ці люди належать до команди простору, але й створює відчуття захищеності: людина, з якою ви спілкуєтеся, навіть через свій одяг асоційована з організацією, якій ви довіряєте.

Інклюзивність

Висота наших меблів є меншою за стандартну, аби очі людини на стільці і на кріслі колісному були на одному рівні. Для нас важливо, аби простір однаково проглядався і для тієї людини, що має інвалідність, і для тієї, яка її не має, тож ми подбали, аби на жодному рівні не було речей, які заважають огляду чи пересуванню. 

Наш простір ще не є ідеальним в аспекті інклюзивності, проте ми дбаємо про те, аби ставати доступнішими. У нашому приміщенні можна безперешкодно пересуватися на кріслі колісному: відстані між різними об’єктами простору це дозволяють. Для матерів і батьків із немовлятами доступний сповивальний столик, а для старших дітей є спеціальна зона, де їм буде цікаво перебувати. Наш простір дружній до тварин — у ньому є спеціальна зона, призначена для догляду за домашнім улюбленцем.

Концентрація на цивільному житті

На рівні простору аспект повернення до цивільного життя закладений в кольоровій гамі. Одним із основних кольорів Ветеран Хабу є жовтий як перехід від мілітарного, піксельного зеленого до чогось спокійнішого. 

Дизайн інтер’єру ми не робимо у мілітарному стилі, а намагаємось зробити його більш затишним та «домашнім», використовуємо м’які меблі, штори, текстури теплого дерева, рослини та книжкові полиці.Водночас у нашому просторі є місце для патчів та прапорів — це не лише знак вдячності від ветеранів та ветеранок, які з нами співпрацювали, але й символ того, що військовий досвід можна інкорпорувати в цивільне життя.

Ми не хочемо навіювати, що взаємодія з ветеранами обов’язково має відбуватися мілітарно. Тобто ми працюємо з людиною — вона може мати мілітарні характеристики чи не мати їх. Але всім має бути комфортно. — Івона Костина, співзасновниця Ветеран Хабу.

Зброю — в сейф

На табличці при вході у простір вказане правило залишати зброю у спеціальному сейфі, розташованому в зоні охорони. Під час перебування гостей у просторі їхня зброя залишається у сейфі. Виходячи з простору, гості забирають її. Це правило дозволяє нам прибрати низку чинників, що можуть становити небезпеку для життя та здоров’я відвідувачів та відвідувачок простору.

Відсутність алкоголю

У приміщенні Ветеран Хабу ні працівники, ні гості не можуть пити алкоголь. Вигляд спиртних напоїв або процес їх розпивання можуть тригерити тих клієнтів, які мають залежність і борються з нею. Тому в нашому просторі немає алкоголю. Для нас важливо, аби повсякденна праця, заходи й кейтеринг були безалкогольними.

Нейтральність

Ми хочемо, аби наш простір був безпечний для всіх ветеранів та ветеранок — незалежно від світогляду, віросповідання чи сексуальної орієнтації. Для нас важливо, аби будь-яка людина могла звернутись у Ветеран Хаб по підтримку. Оскільки ми ставимося до різних світоглядів однаково нейтрально, у нас не проводять подій ідеологічного, політичного чи релігійного спрямування.

В перспективі ми бачимо, що у людини змінюються погляди. Але в сервісному надавачі вона шукає не ідеологічного партнера, а безпечну точку. Люди можуть бути різними і все ще отримати підтримку. — Івона Костина, співзасновниця Ветеран Хабу.

Нам важливо взаємодіяти з клієнтами та клієнтками наживо. Ми хочемо, аби в просторі Ветеран Хабу їм було цікаво та затишно, і щоб сюди хотілося повертатися. Водночас ми розуміємо, що простір — це не те, чого потребують всі ветерани та ветеранки. Тому ми виробили інструментарій, який дозволяє ветеранам і ветеранкам одержати необхідну інформацію незалежно від того, прийшли вони в простір Хабу чи ні. Проте для нас залишається однаково важливим, аби ті, хто вибрали відвідати наш простір, почувалися тут комфортно.


Цей матеріал став можливим завдяки всім нашим клієнтам, клієнткам та їхній довірі до нас, а також усім працівникам та працівницям Ветеран Хабу, які працювали й працюють в організації з 2018 року. Завдяки вам ми маємо цей досвід і можемо ним ділитися.

Коментарі давали — Івона Костина, Ольга Кучер, Гліб Стрижко, Катерина Скороход, Ольга Кучер
Редакторки — Дарина Чупат, Елеонора Чорноморченко

Ця публікація здійснена за підтримки Фонду “Партнерство за сильну Україну”, який фінансується урядами Великої Британії, Естонії, Канади, Нідерландів, Сполучених Штатів Америки, Фінляндії, Швейцарії та Швеції.


Подзвонити нам