Конкурс на проведення дослідження «Сприйняття та очікування щодо ветеранської політики серед ветеранів, ветеранок і їхніх сімей» - Veteran Hub

Ми показуємо вам матеріали та статті для ролі Ветеран. Якщо ж ви родич ветерана або працедавець, то можете змінити вашу роль тут.

Конкурс на проведення дослідження «Сприйняття та очікування щодо ветеранської політики серед ветеранів, ветеранок і їхніх сімей»

Veteran Hub, правозахисний центр для військовослужбовців «Принцип», Юридична Сотня та Простір Можливостей продовжують роботу над розробкою державної політики щодо ветеранів, ветеранок і їхніх сімей у співпраці з Міністерством у справах ветеранів.

Протягом понад 10 років російсько-української війни в Україні була відсутня єдина політика щодо ветеранів, ветеранок і їхніх сімей, яка б гарантувала справедливу підтримку після військової служби, регулювала сучасні статуси та ґрунтувалася б на дійсних потребах учасників бойових дій та їхніх сімей у довгостроковій перспективі. 

Ми впевнені, що гідна державна підтримка найдосвідченіших воїнів — ветеранів і ветеранок — та визнання вкладу їхніх сімей є основою обороноздатності та збереження держави. На наше переконання, до ветеранів і ветеранок належать усі військовослужбовці, які здобули бойовий досвід у захисті Батьківщини. А їхня підтримка має бути сталою від моменту набуття бойового досвіду й впродовж всього життя, й забезпечувати їхні індивідуальні потреби на всіх етапах Шляху ветеранів і ветеранок. 

Організації-авторки концепції державної політики розпочали цей діалог 2023 року, а у 2024 розпочали роботу щодо розробки нового підходу до державної підтримки ветеранів, ветеранок і їхніх сімей разом з Міністерством у справах ветеранів України. У листопаді 2024 року Кабінет Міністрів затвердив Стратегію ветеранської політики до 2030 року

Розроблена політика сприятиме покращенню добробуту ветеранів, ветеранок та членів їхніх сімей. Вона посилить повагу до внеску воїнів, ветеранів і ветеранок у збереження української державності й пам’яті про чин полеглих. Нині Міністерство у справах ветеранів за активної експертної підтримки Ветеран Хабу, “Принципу”, Юридичної Сотні та Простору Можливостей напрацьовує нормативну базу майбутньої системи підтримки ветеранів, ветеранок і їхніх сімей. 

Окрім власне напрацювання нормативної бази, важливим є донесення змін до аудиторії бенефіціарів — ветеранів, ветеранок і їхніх сімей. Для ефективної та чутливої комунікації важливе розуміння дійсних інформаційних потреб аудиторії, а також виважена робота з потенційними ризиками та очікуваннями. 

Мета дослідження:

Вперше у державі формується єдина політика, яка має створити сучасну систему довготривалої підтримки та визнання ветеранів і ветеранок, які захищають державу. Також ветеранська політика визнає вклад членів родини воїнів.

Для ефективного сприйняття політики бенефіціарами важлива чутлива робота з очікуваннями аудиторії. Це, а також розуміння контексту аудиторії та включеність до розробки комунікації, закладуть підвалини всієї комунікації про підтримку ветеранів/ок і їхніх сімей та їхнього визнання.

Мета дослідження — виявити настрої, ставлення та очікування військових, ветеранів і ветеранок та їхніх родин щодо наданої державної підтримки, а також комунікації про ветеранів з боку державних/місцевих органів.

Напрацювання концепції здійснюється за підтримки Уряду Великої Британії. 

Завдання:

1

З’ясувати думки ветеранів та ветеранок щодо державної підтримки та наскільки вона є:
● Справедливою;
● Своєчасною;
● Доступною;
● Чи задовільняє потреби учасників бойових дій наразі та у довгостроковій перспективі;
● Які об’єми підтримки чи її елементи є критичними для аудиторії.

2

Визначити очікування до держави та суспільства щодо визнання внеску ветеранів, ветеранок і їхніх сімей.

3

Виявити ставлення ветеранів та ветеранок до суспільно-політичних змін, що відбуваються у державі щодо учасників бойових дій, та комунікацію цих змін з боку державних органів влади щодо ветеранських політик, зокрема:
● Наскільки прозорою є ця комунікація;
● Хто має комунікувати про ці зміни;
● Очікування ветеранів та ветеранок від комунікації цих змін, якщо вони є негативними.

4

Визначити настрої ветеранів щодо мобілізаційної політики держави: 
● Наскільки справедливою вона є стосовно ветеранів;
● Надання додаткової підтримки певним мобілізаційним аудиторіям або групам учасників бойових дій.

5

Окреслити, якими визначеннями та термінами керуються та мають керуватися органи державної/місцевої влади у комунікації щодо ветеранів та ветеранських політик, зокрема:
● Ставлення ветеранів та ветеранок до комунікації з боку державних/місцевих органів влади;
● Наскільки терміни та визначення, якими користуються органи місцевої/державної влади щодо досвіду, внеску й потреб учасників бойових дій є задовільними або дратівливими  для ветеранів та ветеранок;
● Визначити терміни, якими би ветерани та ветеранки очікували комунікацію про їхній воєнний досвід, гарантії та соціальну подяку.

6

З’ясувати кого військові, ветерани та ветеранки вважають бенефіціарами державних гарантій/програм для учасників бойових дій.

7

Виявити очікування від комунікації з боку державних/місцевих органів влади щодо потенційних змін у державній підтримці для ветеранів та ветеранок:
● Рівень представленості спільноти у комунікації щодо потенційних змін у державній підтримці ветеранів та ветеранок;
● Хто саме має комунікувати про ці зміни;
● Очікування ветеранів та ветеранок щодо того як комунікувати про зміни надання державної підтримки;
● Очікування ветеранів та ветеранок щодо того як комунікувати неможливість надання певних гарантій або пільг.

Перелік потенційних груп респондентів:

  • Чинні військовослужбовці та військовослужбовиці;
  • Ветерани і ветеранки, які звільнилися з військової служби; 
  • Військовослужбовці/виці та ветерани/ки, які мають статус УБД;
  • Родини військових/ветеранів: дружини/партнерки, чоловіки/партнери, батьки, повнолітні діти, сестри/брати.

За результатами дослідження виконавець має сформувати:

  • Аналітичний звіт за результатами дослідження Глосарій термінів, якими користуються респонденти та респондентки.
  • Мапу стейкхолдерів комунікаційного виміру ветеранської політики.
  • Карту ризиків комунікації та потенційно кризових тем.

Строки реалізації дослідження та подачі результатів: до 31 липня 2025 року.
Строк подачі заявок 21 березня 2025 року.

Методологію дослідження має запропонувати підрядник на основі мети та завдань, яка має містити:

  • Обрані та обґрунтовані методи дослідження.
  • Аудиторію та кількість респондентів (вибірку враховуючи соціально-демографічні показники, зокрема стать, вік, регіон, тип населеного пункту).
  • Канали дослідження. 

Вимоги до дизайну дослідження:

  • Бажаним є використання змішаних методів. 
  • За умови використання кількісних методів, вибірка має містити не менше 500 респондентів. 
  • За умови використання якісних методів, кількість глибинних інтерв’ю має бути не менше 20, а фокус групових дискусій не менше 5 (за умови 8-10 учасників). 

Очікування щодо подачі заявок на виконання дослідження:

  • Містять методологію, блоки питань і таймлайн. В методології важливо детально описати та обґрунтувати:
    1) вибірку та її способи залучення,
    2) методи дослідження та попередні теми/блоки запитань,
    3) таймлайн дослідження. 
  • Ваші установчі документи:
    для юридичних осіб – статут (якщо модельний статут, то рішення/протокол, яким затверджено використання модельного статуту) + опис (для перевірки статуту), рішення/протокол про обрання керівника + наказ про призначення + виписка з ЄДРПОУ з актуальною інформацією. Якщо юридична особа є ТОВ або ТДВ і правочин буде значущий для такого суб’єкта, – протокол/рішення щодо погодження правочину; для ФОП: Виписка з ЄДРПОУ, паспорт (з місцем реєстрації) та РНОКПП, якщо ВПО та надати довідку ВПО.
  • Довідку по несудимість на керівника або ФОП у формі витягу сервіс https://services.mvs.gov.ua/ або через “ДІЯ”.
  • Документ, що підтверджує статус платника податку (витяг з реєстру платника податку на додану вартість, витяг з реєстру платників єдиного податку, довідка в довільній формі, якщо суб’єкт господарювання не є платником ПДВ/платником ЄП та знаходиться на загальній системі оподаткування).
  • Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
  • Підтвердження фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю за останній звітний період (згідно займаною системою оподаткування) + квитанція про прийняття фінансової звітності контролюючим органом.
  • Портфоліо виконаних проєктів.
  • Комерційна пропозиція включає деталізований бюджет: активності дослідження, вибірка дослідження, об’єм робіт, кількість команди, тривалість їхнього залучення та CV учасників, перелік документів за результатами виконаної роботи. Максимальний бюджет заявок: до 1786000 грн

Дослідження буде використано для побудови комунікаційного гайдлайну для державних комунікацій. 

Критерії оцінювання:

  • Відповідність меті та завданням для отримання очікуваних результатів.
  • Відповідність обраних методів для досягнення поставлених мети та завдань.
  • Відповідність до вимог дизайну дослідження, зазначеного вище.
  • Можливість втілити завдання у необхідні строки.
  • Відповідність кошторису відносно закладеної суми у бюджеті та його деталізація до зазначених параметрів комерційної пропозиції.
  • Відповідність установчих документів для можливості втілити завдання.
  • Попередній досвід здійснення аналогічних досліджень.
  • Рівень кваліфікації команди.
  • Умови оплати. 

Фактом подання заявки ви підтверджуєте і гарантуєте достовірність та точність поданої інформації, непричетність до будь-яких видів терористичної та/або злочинної діяльності та відсутність будь-якого відношення до осіб, пов’язаних з терористичною та/або злочинною діяльністю, а також відсутність конфлікту інтересів, податкової заборгованості, незалучення до ліквідаційних процедур, банкрутства, відкритих судових справ.

Дати та строки проведення конкурсу:

Дата подачі рішень про участь у конкурсі та супровідних питань: 7 березня 2025 року включно.
Дебрифінг можливий 10-12 березня 2025 року.
Строк подачі конкурсних заявок з повним пакетом документів: до 21 березня 2025 року включно.

Свої питання, підтвердження участі та конкурсні заявки спрямовуйте на електронну пошту Катерини Корнійчук з темою “Конкурс на проведення дослідження”: k.korniichuk@veteranhub.com.ua  

ОТРИМАЙ ПІДТРИМКУ ДЛЯ ВОЇНІВ ТА ЇХНІХ БЛИЗЬКИХ

Дзвони поговорити по безоплатні консультації, коли:

  • Потрібна емоційна підтримка чи консультація психолога
  • Необхідні пояснення юристів щодо статусів і черг
  • Шукаєш роботу після звільнення зі служби чи освітні та грантові можливості

Для кого працюють консультанти: воїни та ветеран(к)и, подружжя, діти та близькі ветеранів, родини та близькі військових, захисників і захисниць НГУ, МВС, ТрО, Державної прикордонної служби, ДСНС, медиків і добровольців, а також родини і партнер(к)и полонених, зниклих безвісти та загиблих.

Усі послуги безоплатні. Вартість дзвінків згідно з тарифами твого оператору зв’язку.

Подзвонити нам 067 348 28 68

На зв'язку щодня з 9:00 до 21:00

Подзвонити нам