Кризова комунікація та шляхи вирішення конфліктів - Veteran Hub

Ми показуємо вам матеріали та статті для ролі Ветеран. Якщо ж ви родич ветерана або працедавець, то можете змінити вашу роль тут.

Кризова комунікація та шляхи вирішення конфліктів

Всі ми люди та не завжди можемо стримати власні емоції. Тож будь-хто може потрапити у конфліктну ситуацію на роботі. Особливо якщо ваша діяльність – це про постійний контакт з людьми, які можуть бути у складних обставинах.

Та важливо своєчасно та етично відреагувати на кризову ситуацію. Наводимо рекомендації, які полегшать перебіг конфлікту з клієнтом або клієнткою та допоможуть завершити його.

Як не варто поводитися з клієнтами у кризі

❌ Дозволяти “вивести вас із себе”
❌ Використовувати вислови, що принижують особистість людини
❌ Перебивати та проявляти негативні емоції
❌ Надавати можливість перехопити ініціативу, коли клієнти “завалюють” вас запитаннями, не пояснюючи своїх намірів
❌ Використовувати фрази: я не знаю, це не мої проблеми, заспокойтеся, тримайте себе в руках тощо

Радимо такий алгоритм дій під час конфлікту

1

Визначте стратегію поведінки, щоб оцінити, до чого схиляє вас клієнт/ка.

2

Якщо клієнт/ка провокує вас, вимагає від вас негайних дій — не панікуйте. Його або її емоції не до вас, а до ситуації.

3

Дайте клієнту/ці виговоритися, а потім проведіть з ним або нею відкритий діалог. Наприклад: конфлікт нам невигідний, бо ми з вами будемо працювати разом, тому пропоную обговорити, як ми можемо розв’язати проблему.

4

Визнайте свої помилки, що призвели до конфлікту, якщо такі були.

5

Спокійно та в м’якій формі висловіть побажання щодо поведінки чи дій клієнта/ки.

6

Обговоріть, якими будуть ваші дії щодо даної ситуації, та визначте, якими будуть дії клієнта/ки.

Якщо конфлікт все ж залишається невирішеним чи розмова не вдалася — не слід загострювати ситуацію. Запропонуйте клієнту або клієнтці повернутися до обговорення ситуації ще раз за 2-3 дні.

Робота з клієнтами у різних психоемоційних станах

Нижче ми радимо, як працювати з клієнтами у різноманітних психоемоційних станах. Але пам’ятайте, що без медичної освіти ні ви, ні ваші колеги не можуть поставити точний діагноз і тим паче говорити про такі здогадки клієнту або клієнтці.

Клієнти з агресивною поведінкою

Прояви

  • Негативно налаштовані до вашої роботи
  • Звернулися за допомогою не з власної волі
  • Голосно та емоційно висловлюють свої думки

Рекомендуємо

  • Проявити максимум розуміння, терпимості та прийняття
  • Спокійно пояснити, що підстав для агресії чи невдоволення немає
  • Запитати: “Чи правильно я розумію, що ви роздратовані або розчаровані? Я неправильно щось сказав/ла чи зробив/ла?”

Клієнти з тривожно-депресивним станом

Прояви

  • Стукіт пальців по столу
  • Крутіння стороннього предмета в руках
  • Яскраво виражене занепокоєння
  • Важко виявити конкретну ситуацію, що викликає у них стан тривоги та дратівливість

Рекомендуємо

  • Дати змогу їм максимально виговоритися та розкрити основні причини своєї тривожності
  • Фокусувати увагу на тому, що говорить клієнт/ка, а не як він або вона це робить
  • Зберігати внутрішній спокій та висловлювати свою підтримку

Клієнти у стані безпорадності (апатії)

Прояви

  • У них зникає бажання щось робити
  • Перестають вірити у можливість змін та у себе
  • Почуваються спустошено й безпорадно

Рекомендуємо

  • Працювати з мотивацією клієнта/ки
  • Спостерігати за настроєм та думками, які він або вона висловлює

Клієнти, які перебувають у стані зміненої свідомості

Прояви

  • Запах алкоголю
  • Незрозуміло висловлюються
  • Мають порушену координацію рухів
  • Ні на що не реагують
  • Відсутній контроль дії та емоції

Рекомендуємо

  • Пояснити, що ви не можете надати йому/їй послугу у стані зміненої свідомості
  • Наголосити, що ви будете чекати на клієнта/ку у тверезому стані
  • Поводитись з клієнтом/кою ввічливо, не суперечити, оскільки це може викликати більше напруження
  • За потреби залучити до розмови колег або керівника/цю

УВАГА! Подібні прояви можуть мати клієнти, які пережили черепно-мозкову чи інші травми. Тому важливо передусім переконатись, що людина перед вами має прояви саме зміненої свідомості. 


Подзвонити нам